Monday 28 March 2011

aku nak bercerita..

aku rasa dah lama aku tak balik rumah.. aku rindu nak balik rumah.. tapi apakan daya..hujung minggu padat dengan jadual yang tak dapat untuk aku elakkan.. sabar jela.. tapi bila aku fikir balik.. rupanya aku dah nak habis diploma.. rasa sekejap sangat... lepas ni sure aku akan rindukan kawan-kawan aku.. yelah selepas ni semua tak sama dah.. mereka punyai haluan yang sendiri...begitu juga dengan aku.. tapi aku akan tetap memilih untuk meneruskan pelajaran yang begitu related dengan course yang aku belajar kini.. biarlah orang nak kata apa pun.. semuanya atas diri sendiri.. betul kan.. lagipun sendiri yang nak belajar bukan orang lain.. apalah...

AbOut Cat....Cat...oH..!!!Cat.....


kat kolej aku ni sebenarnya banyak kucing.. cakap pasal kucing nie.. aku rindu sangat dekat aswad.. tu kucing first aku sendiri yang ambik.. dahla colour dia begitu pelik..mulanya aku ingatkan dia colour hitam penuh.. tapi bila dah besar sikit.. rupanya dia colour kelabu dibadannya.. hitam dikaki dan kepala.. pelik tak pelik...huhuhu.. tapi aku sayang sangat-sangat kat dia.. cuma buat masa ni aku tak ada kesempatan untuk jaga dia dengan lebih lama.. kenangan ambik dia pada mulanya memang aku takkan lupa.. tempat yang baik aku ambik dia.. aku dapat rasakan waktu tu dia memang dah tak ada ibu.. kesian sangat dia pada waktu tu.. walaupun perutnya pada ketika tu besar,., tapi sebenarnya bukan dia gemuk.. sebaliknya dia mengalami cacing dalam perut.. aku ambik aswad dekat masjid.. nama dia diberi aswad sebab pada awalnya colour dia full hitam.. tapi tak sangka betul.. hehehhe.. bila bawak balik rumah.. waktu tu baru kematian manis..kucing betina,.. memang rumah aku ni tak boleh bela kucing betina lah.. tapi syukur aswad tu jantan.. hahhaha..memang best sangatlah dengan aswad nie.. cuma ada yang tak best dengan dialah.. kuat mengigit.. dan juga kuat mengacau orang.. biasalah kucing kecik lagi.. tapi baguslah aswad ni.. kucing yang dengar kata jugaklah..


jasa baik adik aku..aku rembat dari FB dia..sibuk tol jinggo..

final ProjeCt..My Thesis..OH...Finall....!!!!!!!!!It will Come....OMG.... Reexsa...

final project (reexsa collectin..) dalam penyiapan.. kawan-kawan aku semua dah banya siap.. bahagian aku ni walaupun nampak senang tapi tanggungjawap besar sangat...aku risau pulak dah nie.. mana taknya ada sedikit masalah yang kami tengah alami.. kadang-kadang dapat lecturer yang begitu skema buat kami agak sukar untuk decide.. sebab bila aku tengok balik.. agak serabut jugaklah..(ceh baru sekarang baru aku perasan..)ish3... tak pelah.. hope semua ni dapat berjalan dengan lancarnya..


project thesis pula....


thesis pulak.. tinggal lagi satu testing yang tertinggal.. yang lain semuanya dah siap.. dan datanya semuanya telah lengkap..hanya tinggal discussion sahaja belum buat lagi.. macam mana nak buat discussion kalau data penuh tak dapat lagi.. maklumlah kalau tak sebab mesin testing satu.. taknya kami kena menunggu giliran..huhuhu.. apapun.. hope dalam minggu ni juga aku dapat siapkan semua testing IB yang tinggal..go..go..go.. aina.. huhuhu


duit..............


semester ni agak sempit jugaklah.. mana taknya.. aku mana bekalan di dalam bilik.. hanya mengharapkan makanan yang ada di dining(dahlah dining sisiwi begitu tidak aku puas hati...kesian dining siswa jadi magsa...sabarlah yer..)jadi semester ni agak banyak juga duit yang aku gunakan..untuk makan sudah tentu.. walaupun dah last sem.. tapi tak patut buat kami seperti ni.. kenapa baru sekarang nak tutup cafe yang begitu sedap...aduh.. kini tak dapat(bukan tak dapat langsunglah..tapi jauhlah...) nak rasa masak sedap-sedap depan mata...kena berjalan jauh...(tapi tetap tak kurus..macam mana nie...).. jadi aku banyk keluarkan kos yang agak banyak untuk mengisi perut aku dengan makanan yang agak ringinlah..(tapi bukan baik pun dengan kesihatan aku nie..tapi aku makan jelah..yang penting happy...)..datang sakit..jumpalah doktor..hahahhaa...macam mana nak saving macam ni kalau macam ni lah rupanya..adeh..ingat duduk area kampung..makanan murah...lagi mahal..duduk bandar lagi baik dari duduk kampung,..susah betul hidup...need money...kihkihkih...

No comments: